zaterdag 4 juni 2011

Steven Rooks Classic

De beelden van deze tocht komen alleen in flarden terug;

2 uur. Ik slaap nog steeds niet. 5 uur op. Als Kapelaan Odekerke op weg naar Limburg. Koude voeten. Een slecht begin dus.

Kruimige brownies en smeuige muffins met 140 km per uur. Overal fietsen op de weg. Overal.

Een parkeerplaats. Blote mannen. Vaseline tussen de benen. Komt dit wel goed?

Allemaal mensen in gekke pakjes. Hier en daar vrouwen. Ook al in gekke pakjes. In een lange rij. Met daaromheen oranje stinkende hokken. Poep.

Vertrek. Een stem die zegt: “iemand interesse in 160 kilometer?”.

Glooiende heuvels. Mooie vergezichten. Linten met fietser. Sodeju wat een slecht asfalt. SODEJU WAT EEN SLECHT ASFALT.

Kleine klimmetjes. Steile klimmetjes. Lange klimmetjes. Lange steile klimmetjes. Eentje rijdt telkens aan het begin weg, maar lijkt zich in het tweede stuk ook telkens tegen te komen. Die lange rijdt gewoon door en iedereen voorbij. Die sjachrijn zit lekker te fietsen. Gestaag omhoog. Ploeg doet gek. Voorop. Achterop. Wat wil je nou? Boven.

Een stem die zegt: “iemand interesse in 160 kilometer?”.

Ravitaillering bij een fabriek met honderden tegelijk. Moet opeens aan Radko Mladic denken. De koorts zet in.

Die stem weer: “iemand 160?”.

Weer op weg en gelijk steil omhoog. Dat asfalt. Idiote Belgen.

Hier links. We gaan beginnen. Pieieieieiep. En klimmen. Is dit ‘m al? We dalen als een idioot, dat is toch geen klimmen. SODEJU WAT EEN SLECHT ASFALT.

KNAL.

Overal mannen met lekke banden. John Boonen ook natuurlijk. Wat moet ik nou doen? Ja, verwisselen natuurlijk man. Nee, niet zo. Zo. Laat mij maar. Gvd. 3 binnenbanden verder pas weer verder. Gvd.

Hee, klimmetje is nog niet klaar. Oh, zo ziet 14% er uit. Mwoa. Blijft te doen.

Bijna terug. Ravitaillering. Nee John, ga nou niet op je fiets zitten op al die steentjes. Heee, John heeft een lekke band. Wat moet ik nou doen? Ja, verwisselen natuurlijk man. Nee, niet zo. Zo. Laat mij maar. Gvd. 2 binnenbanden verder pas weer verder. Gvd.


Nog ff omhoog. Damesbillen gezien.

Waarom gaat Tjalling nou op de grond liggen?

Haarspeldbochten. Kasseien in bocht. Heee, John heeft een gebroken spaak. Wat moet ik nou doen? Ja, vastmaken natuurlijk. Nee, niet zo. Zo. Laat mij maar. Gvd.

Maas. Wind tegen. Waaieren. Maas. Maastricht.

Finish. Bier. Geen patat. Naar huis. Voel me niet zo lekker. Koortsig.

Volgend jaar weer. 160.

Uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten